Heldere kleuren om het licht te vangen, gevoelige lijnen om de sensuele vormen van een mooi lichaam weer te geven, bijzonder hout met nerven die de figuur tekenen die in de stam gevangen zit...

Met acrylverf op doek en pastel op papier breng ik in mijn schilderijen en tekeningen hopelijk een warme en levendige sfeer over.

Met kettingzaag, slijpschijven, schuurmachines en beitels maak ik van houtstammen sculpturen van mensen, vogels, vissen, bananen, of iets daartussenin. Het hout dwingt mij om me aan te passen, te abstraheren, te vervormen om zo nog meer naar de kern te gaan, zowel de kern van het hout als het idee.

Eenvoudig en begrijpelijk. Met de jaren ben ik meer 'materialistisch' geworden. Het krachtigste pastelkrijt, sterke acrylverf, soms zelfgemaakte verf, altijd met de beste pigmenten en mediums.

Kerselaar, notelaar, appelaar, perelaar: houtsoorten met een bedwelmend nervenspel. Nu eens glad geschuurd, dan weer  ruw gehouden met zichtbare zaagtanden en beitelsteken.

U gaat beelden krijgen van beelden. Weet dan dat u een hopelijk mooi idee krijgt, maar nooit zo volledig als in levenden lijve.

Nieuwsgierig geworden? Neem gerust contact op.

Mocht u het zaakje niet vertrouwen: als het u geruststelt, ik (1955) heb les gevolgd aan de academie van Mortsel bij Ferre Van Gijsel en Peter Van Tongerloo, met geweldige hulp en veel tips van toenmailg directeur Bob Stikkers. Ook even aan de academie van Lier geweest, maar het blijft belangrijk een eigen stijl en weg te vinden. Die blijf ik zoeken. Wie te vroeg vindt, heeft slecht gezocht.